Torkkelin kauhistuttava Halloween-maanantai starttasi Spirit Weekin

Lokakuun viimeisellä viikolla käynnistynyt Spirit Week sai koko kehoa puistattavan startin, kun Torkkelin väki pääsi ihastelemaan koulun käytävillä toinen toistaan kammottavampia ja eriskummallisempia Halloween-asustuksia. Pimeän maanantaiaamun koulupäivä lähti käyntiin ihmetellen vastaan tulevien oppilaiden upeita ja yksityiskohtaisia asuja verisestä viiltosuusta pöllöpäiseen puunkantoon. Kauhuntäyteinen päivä huipentui kuvausstudioon, jossa pukeutuneet ja Halloweenin hengessä olevat saivat ikuistettua koulupäivän tunnelman asuineen.

Halloween-studio pystytettiin aamupäiväksi Teehuoneeseen, johon sattui samanaikaisesti maanantain kahvi- ja teetarjoilut. Mediatiimiläiset ylläpitivät studiota ja saivat ikuistettua kuviksi mitä eksoottisempia asuja poseerauksineen. Oli ilo seurata studiopäivän meininkiä, sillä oppilaat osasivat ottaa tilan sekä asuja imartelevat asennot haltuun kuvaushetkellä.

Koko päivän tunnelma näkyi myös innokkaiden kuvattavaksi saapuneiden kasvoilla. Koululaisten yhteishenki ilmeni ryhmäkuvissa, joissa porukat olivat pukeutuneet yksityiskohtaisesti yhteisen teeman hahmoiksi. Studion mustan taustan tunnelmoittamana oli mahtavaa katsella sivusta kuvattavia, jotka saivat eläytymisellään kuvaan kokonaisen tarinan.

Perinteisen Halloween-teemapäivän säikähdyttävää tunnelmaa pääsee ihastelemaan ja muistelemaan näistä kuvista.

TEKSTI Jenna Tolmala
KUVAT Aikku Alatalo, Emma Honkasalo, Iisa Mikkola, Marleena Nevalainen, Nuppu Rauramo ja Mira Özdemir