“Teehuoneen hierontatuoli natsaa” – Abien tunnelmia 2/6

Abit kirjoittivat äidinkielen syventävällä opintojaksolla tämänhetkisistä ajatuksistaan ja koulumuistoistaan. Kuvajournalismin opiskelijat puolestaan kuvittivat näitä tekstejä haluamallaan tavalla. Juttusarjan toisessa osassa Justus kertoo siitä, miten hierontuoli saapui Teehuoneeseen. Valeria puolestaan kuvasi tuolissa oleilua.

Teehuoneen hierontatuoli natsaa. Tunnen ylpeyttä tuolin hieroessa minua, sillä minulla on ollut vaikutusta siihen, että tuoli on tässä. Ollessani oppilaskunnan hallituksessa muistan pähkäilleemme, mihin käytämme rehtorin antaman ruutirahan. En edes muista, kenen idea hierontatuolin hankkimisesta oli. Se saattoi itse asiassa olla minun.

Hallituksen aloittaessa tuolinostoprosessin eräät jäsenet nousivat kärkkäästi tätä hanketta vastaan. Sitä vastaan argumentoitiin sillä, miten vähän ihmisiä se palveli, mutta enemmistö äänesti hierontatuolin puolesta.

Lukuvuoden 2022–2023 se sijaitsi kirjastossa, joka oli oivallinen paikka, sillä monet päätyivät sinne rauhoittumaan ja rentoutumaan. Nykyään Torkkelin ylipopulaation myötä kirjasto on otettu käyttöön luokkahuoneena, minkä vuoksi hierontatuoli siirtyi ylös Teehuoneeseen lukukauden 2023 alkaessa, ja siellä se edelleen sijaitsee.

Hierontatuoli antaa erinomaista hierontaa käsille, jalkapohjille, säärille ja selälle sekä rauhoittaa sen syleilyssä istuvaa. Hauska yksityiskohta tuolin hankinnassa oli se, että oston jälkeen samaa hierontatuolia alettiin myydä erittäin alhaiseen alehintaan.

TEKSTI Justus Koski, äidinkielen ja kirjallisuuden syventävä kirjoittamisen kurssi (ÄI10)
KUVAKOLLAASI Valeria Sergejeva, kuvajournalismin kurssi (VAL3)