Avointen ovien jälkimietteitä: keitä uusia ykkösiä Torkkelinmäellä käyskenteleekään elokuussa?

Taas kerran Torkkelinmäelle hakeutui useita kiinnostuneita hakijoita, jotka olivat enemmän kuin tervetulleita tutkimaan Torkkelia niin sisältä kuin ulkoa. Käytävillä oli heti lauantaisesta aamusta vilinää ja jännitystä, kun hakijat ja heidän vanhempansa kiertivät käytäviä ja luokkahuoneita. Maalitahraisiin maalarintakkeihin pukeutuneet tuutorit ottivat tulijat iloisesti vastaan koulun porteilla ja olivat kuin auringonsäteitä sateisessa lauantaissa.

Mediatiimin jäsenet poukkoilivat käytävillä ja portaikossa ottamassa kuvia ja ikuistivat hetkiä linssin takaa. Valopajassa käyneet saivat kokeilla hauskaa tapaa ottaa kauniita valokuvia pimeässä, ja käytävänvierukset olivat täynnä pöytiä, joilla opiskelijat myivät toinen toistaan mahtavampia taideteoksia.

Avointen ovien tunnelma oli iloinen ja odottava. Hakijat tutustuivat kouluun ja koulu tutustui hakijoihin. Ketkä kaikki löytävät tiensä tänne ensi vuonna?

Teksti: Sara Eskelinen, mediatiimi