Avointen ovien vieraat tentissä

Kysyimme viideltä yhdesäsluokkalaiselta ja yhdeltä kymppiluokkalaiselta seuraavaa:

1. Mistä kuulit Torkkelista?
2. Mikä on tämänhetkinen mielipiteesi koulustamme?
3. Minkä takia haluat hakea Torkkeliin?

Haastateltava 1
1. Luokkatoveri on myös hakemassa, joten katsoin Torkkelin nettisivut ja koulu vaikutti kivalta.
2. Torkkeli vaikuttaa tosi mukavalta ja avoimelta.
3. Olen kiinnostunut nimenomaan kuvataiteesta. Haluan oppia lisää ja tulevaisuudessa jatkaa kuvataidetta jatko-opinnoissa ja työssä.

Haastateltava 2
1. Torkkelilainen kertoi ja esitteli koulun.
2. Koulu vaikuttaa siistiltä ja mukavalta paikalta.
3. Olen kiinnostunut valokuvauksesta ja haluan kehittää taitoani paremmaksi valokuvakurssien avulla.

Haastateltava 3
1. Kuulin luokkalaiseltani.
2. Tosi kiva vaikutelma sen perusteella, mitä on nähnyt avoimissa ovissa, ja nettisivuilta sai kivan kuvan.
3. Kuvataide kiinnostaa, ja haluan tulevaisuudessa tehdä jotain kuvataiteeseen liittyvää työtä.

Haastateltava 4
1. Torkkeli on ollut mielessäni aina olemassa. Kuulin koulusta myös kavereilta.
2. Ihan positiivinen, ei mitään erityisen kielteistä tullut vastaan. Pelottaa.
3. Kuvataide on ollut aina läsnä mun elämässä. Haluaisin yhdistää sitä lukio-opiskeluun.

Haastateltava 5
1. Äitini etsi kuvataidepainotteista lukiota, kun olin kolmannella luokalla, ja hänen kauttaan kuulin Torkkelista.
2. Vaikuttaa hieman synkältä ja omalaatuiselta, mutta ihmiset vaikuttavat mukavilta.
3. Olen kiinnostunut taiteesta ja täältä uskon löytäväni samankaltaisia kivoja ihmisiä.

Haastateltava 6
1. Kuulin kavereiltani, jotka pääsivät tänne viime vuonna.
2. Koulu on aika omalaatuinen.
3. Taide on itselleni kiinnostavaa ja haluaisin oppia itse piirtämään paremmin.

TEKSTI: Sara Eskelinen ja Sointu Huttunen, mediatiimi
KUVAT: Pinja Maaranen, mediatiimi