Vierailijoita Oslosta ja Michiganista

IMG_8444 IMG_8433 Perjantaina 28.3. saimme vieraita Norjasta, Oslon kaupungin opetushallinnosta. Vieraita kiinnosti erityisesti, miten opiskelijahuolto toimii, millaista täydennyskoulutusta opettajat saavat ja miten suomalaisissa kouluissa hyödynnetään PISA-tuloksia. Myös Wilma-sovellusta esittelimme heille.

Keskiviikkona 2.4. koululle saapui ryhmä opettajia Michiganista Yhdysvalloista. He olivat kiinostuneita suomalaisesta koulutusjärjestelmästä kokonaisuudessaan, ja sen takia he tutustuivat viikon aikana eri kouluasteisiin. Kuvataidelukiossa vierailu aloitettiin koululounaalla, ja sitä seurasi koulun esittely. Vieraat olivat ihastuneita opiskelijoidemme töihin, ja he myös halusivat kuulla opiskelijoiden omia mielipiteitä opiskelusta.

KUVAT Silva Riukula, valokuvaustiimin jäsen